You are here

Mobilny żuraw portowy Konecranes w nowym terminalu w Trieście

W drugim kwartale 2020 r. Piattaforma Logistica Trieste S.r.L. (PLT) zamówił ekologiczny żuraw portowy Konecranes Gottwald do nowego terminalu w porcie w Trieście w północno-wschodnich Włoszech. Po dostawie we wrześniu oraz po oddaniu do użytku w październiku żuraw będzie obsługiwał kontenery, ładunki zwykłe oraz ciężkie.
PLT to współpraca zawarta przez lokalne firmy w celu budowy i działania w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP) z Trieste Port Authority, nowym terminalem morskim w porcie w Trieście, na północy Morza Adriatyckiego. Od stuleci port jest kluczowym, regionalnym węzłem transportowym, ale w ostatnich dziesięcioleciach odnotował znaczny wzrost intermodalnego ruchu żeglugowego, ponieważ stanowi bramę do wzrastającego handlu z Europą Środkową i Wschodnią. Nowy terminal potrzebuje łatwego do adaptacji żurawia dla wszystkich typów statków towarowych, a PLT uważa, że Konecranes idealnie spełnia ten warunek.
Nasze firmy partnerskie mają bardzo dobre doświadczenie z mobilnymi żurawiami portowymi Konecranes Gottwald pracującymi w naszych innych terminalach - mówi Matteo Parisi, członek zarządu Francesco Parisi S.p.A., głównego akcjonariusza PLT. Znana niezawodność i elastyczność Konecranes wraz z ich zaawansowaną i przyjazną środowisku technologią sprawiają, że jest to słuszny wybór dla nowego terminalu, takiego jak nasz w Trieście.
Zakupione urządzenie to mobilny żuraw portowym Konecranes Gottwald Model 5 w wariancie G HMK 5506. Zamówienie to obejmuje dwa chwytnie kontenerowe o udźwigu 60 t, co stanowi dobry przykład dużej wszechstronności żurawia. Jego promień roboczy do 51 m zapewnia zasięg wymagany przez statki typu post-Panamax, a maksymalny udźwig 125 t pozwalaja na obsługę zarówno ładunków drobnicowych, jak i ciężkich. W razie potrzeby żuraw może również podnosić materiały sypkie za pomocą chwytaka z napędem silnikowym. Inteligentne funkcje urządzenia, w tym asystent wysokości podnoszenia i funkcja opuszczania od strony lądu, ułatwiają pracę i zwiększają bezpieczeństwo operatora. Żurawie będą miały wmontowaną funkcję zewnętrznego zasilania, więc przejście na tryb elektryczny będzie łatwe, mając odpowiednie do tego zasoby. Raportowanie online i zdalny pulpit dostarczą dane o urządzeniu, aby zwiększyć wydajność i łatwość serwisowania. Lokalni technicy serwisowi i operatorzy otrzymają zindywidualizowane szkolenie Konecranes w ramach pakietu.
Takie zamówienie pokazuje siłę naszych relacji z klientami i naszych urządzeń, mówi Gino Gherri, regionalny kierownik sprzedaży w Konecranes Port Solutions. Nasze wszechstronne mobilne żurawie portowe Konecranes Gottwald doskonale sprawdzają się przy rozpoczynaniu działalności w nowych terminalach, takich jak ten.

Ten komunikat prasowy dostępny jest również w języku angielskim. For ENGLISH version click here.